مقاله ریشه‌ها و علل پیدایش تفکر صهیونیسم و دولت وکشور اسرائیل

مقاله ریشه‌ها و علل پیدایش تفکر صهیونیسم و دولت وکشور اسرائیل

مقاله ریشه‌ها و علل پیدایش تفکر صهیونیسم و دولت وکشور اسرائیل , مقاله , دانلود مقاله , مقاله تاریخ , مقاله ریشه‌ها و علل پیدایش تفکر صهیونیسم و دولت وکشور اسرائیل , ریشه ها و علل , پیدایش تفكر صهیونیسم , دولت و كشور اسرائیل , اسرائیل , صهیونیسم , تفكر , پیدایش , دولت , مقاله در رابطه با اسرائیل

رفتن به سایت اصلی

مقدمه واژه « یهودی» مشترک لفظی میان دو معناست:الف) پیرو «دین یهود».ب) وابسته به «نژاد یهود». توجه به این تقسیم از آن جهت ضروری است که باید حریم پیروان آیین موسوی را از آنچه دامن یک مشت نژاد پرستان تنگ نظر و مدعی یهودیت را آلوده است، مبرا سازیم. سران صهیونیسم ، همواره از «یهودیت» به عنوان یک ابزار، برای تحقق اهداف نژاد پرستانه خویش بهره برده و حتی گاه اظهارالحاد و بی دینی نیز ابایی نداشته‌اند.ماکس نورداو از برجسته ترین چهره های نژاد پرست صهیونیسم، و دوست بسیار نزدیک هرتزل ، با سخنان قاطع و صریح خود ، تاکید کرده است:یهودیت ، دین نیست ، بلکه تنها مسئله خون ونژاد است . وی که آشکارا به کفر تظاهر می‌کرد، تورات را به عنوان یک فلسفه، کودکانه خواند و به عنوان یک نظام اخلاقی، چندش آورشمرد وکتاب دولت یهودی هرتزل را هم سنگ کتاب مقدس قرار داد. لویس براندیس رهبر صهیونیست های آمریکا، در سخنرانی خود به سال 1915 م اظهار داشت:یهودیت ، مسئله تعلق خونی است. خود هرتزل، بنیان گذار صهیونیسم سیاسی نیز به حاخام بزرگ پاریس ، آشکارا اعلام کرد:من در طرح خود ، هرگز از هیچ کدام از تعالیم دینی فرمان نمی برم.و در پاسخ به این پرسش که رابطه ات با تورات چگونه است؟ گفت: « من اندیشمندی آزادم».همچنان که مصوبات نخستین کنفرانس صهونیستی (بال- 1897م) به ریاست تئودور هرتزل، نیز فاقد هرگونه اشاره به دیانت یهودی بود. ولادیمیر ژابوتنسکی (1880-1940) چهره سرشناس دیگر صهیونیسم، می گفت:من بنایی هستم که در ساخت معبد جدید برای پروردگارم که نامش ملت یهود است،شرکت کرده ام.» اینگونه اظهارات آشکار ملحدانه را در بیانات دیگر رهبران سیاسی صهیونیسم، همچون پینسکر، کلاتزکین ، حاییم وایزمن ، ناحوم گلدمن ، بن گوریون و … به فراوانی می توان یافت. به همین دلیل است که آحادهاعام معلم روحی وایزمن گفته است:بیشتر شخصیت‌های بزرگ ما که به لحاظ تحصیلات علمی و جایگاه اجتماعی، شایسته زمامداری در دولت یهود اند، واقعاً از روح دیانت یهودی بی بهره اند. لائیک بودن دولتمردان رژیم صهیونیستی، موجب شده است که وابستگی نژادی در نظر آنان ، بسی مهم تر از اعتقادات دینی رقم بخورد. از نگاه این نژاد پرستان، یک یهودی هر قدر که از اصل دیانت یهود فاصله بگیرد، هرگز از قالب یهودی بودن خود خارج نمی‌شود. دیوید دیوک عضو اسبق کنگره آمریکا، درا ین مورد می نویسد:شرط پذیرش مهاجر یهودی به اسرائیل، داشتن التزام دینی و باورهای یهودی نیست. مهاجر می تواند بی دین و یا مثلاً رسماً کمونیست باشد . این ها مهم نیست، تنها باید معلوم باشد که او از تیره یهودیان است. دیوک در جای دیگری از کتاب خود می گوید:دست کم 4/3 یهودیان و اسرائیلیان، اعتقادی به خدا ندارند (و بی دین اند) .این مدعیان یهودیت،« آیین یهود » و « زبان عربی» را تنها به عنوان حلقه الوصل‌و‌عامل وحدت میان یهودیان سراسر جهان برگزیده اند. در توضیح جمله اخیر باید گفت :نظر به این بود که یهودیان در طول تاریخ ، به عنوان یک اقلیت وابسته به جامعه اکثریت ، در سراسر جهان پراکنده بوده اند، قهراً نمی توانسته اند از تاثیرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه میزبان، برکنار باشند.گرچه آنان با اعتقاد به برتری نژادی و ممتاز بودن از دیگر اقوام و ملل و با اتصاف به ویژگی درون گرایی و ایجاد یک جامعه بسته ، می کوشیده اند از امتزاج و اختلاط با جامعه اکثریت بپرهیزند ، اما هرگز نمی توانسته اند از این تاثیرات ، به طور کلی بر کنار باشند. چنان که یهودیان سیاه پوست فلاشا و یهودیان هلند، فرانسه، هند، مراکش، ایران،ترکیه، روسیه و… از جهات بسیاری با یکدیگر متفاوتند. هر یک تاریخی جدا و زبان، آداب و رسوم و فرهنگی گوناگون دارند.روشن است که مهاجرت یهودیانی این چنین، به سرزمینی چون فلسطین اشغالی و ایجاد یک تشکل انسانی مونتاژ شده، نمی‌تواند موجبات تشکیل یک ملت واحد را به معنای صحیح کلمه فراهم آورد. این امر، از معضلات پیچیده و مشکلات اساسی رژیم صهیونیستی‌است که با همة برنامه های آموزشی ویژه ای که در مدارس و هم از طریق رسانه ها برای عموم، به منظور همسان سازی فرهنگ افراد جامعه، انجام می گیرد، هنوز پس از گذشت قریب شش دهه، موفق به حل آن نشده است. خاستگاه این مشکل آنجاست که اسرائیل، یهودیان مهاجر حدود یک صد کشور جهان را در خود جای داده است. از سفید پوستان شمال اروپا تا سیاه پوستان هند و آفریقا، همة اعضای این جامعه اند .این تنوع فرهنگ، ملیت، رنگ و زبان که در صدها روستا و شهر و شهرک صهیونیست نشین، ظهور و بروز دارد، در هیچ نقطه ای از جهان، با محدوده ای این چنین و جمعیتی کمتر از چهار میلیون نفر، قابل مشاهده نیست. از این روست که اخبار رادیو اسرائیل، نه تنها به زبان عبری و عربی که به انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، یدیشی، آلمانی، روسی و … نیز پخش می‌شود. این یهودیان جامعه اسرائیلی، از حقوق و امتیازات واحد برخوردار نیستند؛بلکه به لحاظ مبدا مهاجرت و فرهنگی که حامل آن اند، طبقه بندی می‌شوند. در این طبقه بندی، یهودیان آفریقایی و عربی در پایین ترین پلکان جای گرفته‌اند‌و‌از بسیاری امتیازات و امکاناتی که یهودیان اشکناز (اروپایی و غربی) برخوردارند، محروم اند.لورنس مایر می نویسد:جامعه اسرائیل با یک خط مستقیم، به دو بخش کاملاً مجزا تقسیم شده است. بخش نخست، اسرائیل غربی است که ثروتمند، متخصص و مسلط بر دستگاه های اجرایی رژیم است. بخش دوم، اسرائیل شرقی است که فقیر و محروم بوده و از تخصصی برخوردار نیست. اکثریت شهروندان اسرائیلی از این دسته اند. باری، نا گفته پیداست که در جامعه متشتت و پراکنده‌ای این چنین، دستیابی به یک نظام منسجم، مستلزم تکیه و تاکید بر برخی عناصر وحدت زاست. فهرست مطالبچکیده مقدمه 1جنگی خاموش و شگفت 7 آتش افروز جنگها 10دوگانگی در اخلاق 11دورویی یك سكه 13سرزمین بدون مرز 17افسانه امنیت اسرائیل 20نیم نگاهی به روابط آمریكا و اسرائیل 22امام خمینی ومساله‌ی فلسطین 24خصلتهای قومی یهود 30 اوضاع یهودیان در اروپا معظلی بنام یهود درغرب 33ایفای نقش مزدوری 36یهود در نگاه اروپائیان 40 اسپانیا 49 انگلستان 54 فرانسه 58آلمان 61روسیه 64زندگی در گتو 70تصویری از اوضاع گتو 72 زیستن در گتو اجبار یا اختیار؟ 76گتو در دوران معاصر 80 عوامل نفرت از یهود گشتن عیسی مسیح 83بغض و كینه نسبت به دیگران 85خون آشامی 89انزوا و درون گرائی 91 خود برتر بینی و نژاد پرستی 92فعالیتهای اقتصادی غیر تولیدی 94 تجارت برده 96تجارت در عرصه فحشاء 98ربا خواری 101 انحصار معاملات طلا و نقره 104رشوه 104جاسوسی 105 اشاعه بیماری و ایجاد مسمومیتهای جمعی 108تحریف كتابهای آسمانی 110یهود و مافیا 112 وضع یهودیان در جوامع اسلامی یهود در عصر پیامبر اسلام 117یهود در قرآن كریم 119رفتار مسلمانان با یهودیان اهل ذمه 120رفتار یهودیان صاحب منصب با مسلمانان 127 بررسی زمینه‌های تاریخی اشغال فلسطین تمهید مقدمات و نخستین اقدامات 130 هرتزل و دولت یهود 133 كنفرانسهای صهیونیسم 135 نقش هربرت ساموئل 137 فلسطین در كام صهیونیسم 141 جنگ 1948 م ، نماد خیانت و خفت 150 تاثیر عناصر دینی در قضیه‌ی اشغال فلسطین صهیونیسم مسیحی 158 ظهور مجدد ودولت هزار ساله مسیح 161 صهیونیسم مسیحی در سده‌های 16 تا 18 میلادی 164صهیونیسم مسیحی در سده‌ی نوزدهم 166 صهیونیسم مسیحی آمریكایی و اسرائیل 172 آمریكا زیر سلطه‌ی یهودپیشینه تاریخی یهود در آمریكا 175 دامنه و عمق نفوذ 176 لابی صهیونیستی 185سازمان آیپاك 191خدمات و كمكهای ایالات متحده به اسرائیل 194

  • پروپوزال حقوق (ابعاد مدنی حق ازدواج در حقوق موضوعه ایران و فقه اسلامی)

    پروپوزال حقوق (ابعاد مدنی حق ازدواج در حقوق موضوعه ایران و فقه اسلامی) پروپوزال حقوق (ابعاد مدنی حق ازدواج در حقوق موضوعه ایران و فقه اسلامی) , حق ازدواج , ابعاد مدنی حق ازدواج , حقوق ایران , فقه امامیه…

  • پاورپوینت بررسی زندگی نامه میک آنژ

    پاورپوینت بررسی زندگی نامه میک آنژ پاورپوینت بررسی زندگی نامه میک آنژ , دانلود پاورپوینت بررسی زندگی نامه میک آنژ , تحقیق بررسی زندگی نامه میک آنژ , مقاله بررسی زندگی نامه میک آنژ , پاورپوینت بررسی زندگی نامه میک…

  • ترجمه مقاله سیستم ایمنی مصنوعی برای پخش بار اقتصادی دینامیکی

    ترجمه مقاله سیستم ایمنی مصنوعی برای پخش بار اقتصادی دینامیکی ترجمه مقاله سیستم ایمنی مصنوعی برای پخش بار اقتصادی دینامیکی , پخش بار اقتصادی پویا , توان خروجی ژنراتورهای شبکه , تقاضای بار در یک دوره ی زمانی , محدودیتهای…

  • کاربرد فناوری نانو در جلوگیری از خرابی راه – پروژه درس روسازی راه

    کاربرد فناوری نانو در جلوگیری از خرابی راه – پروژه درس روسازی راه کاربرد فناوری نانو در جلوگیری از خرابی راه – پروژه درس روسازی راه , کاربرد فناوری نانو در جلوگیری از خرابی راه , پروژه درس روسازی راه…

  • نقشه کاربری اراضی شهرستان رباط کریم

    نقشه کاربری اراضی شهرستان رباط کریم نقشه کاربری اراضی شهرستان رباط کریم , نقشه ی کاربری اراضی شهرستان رباط کریم , شیپ فایل کاربری اراضی شهرستان رباط کریم , دانلود نقشه کاربری اراضی شهرستان رباط کریم , لایه جی آی…

  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *